Raamattu- ja rukouspäivät Kiponniemessä

Tienaukaisijat ry järjesti Kiponniemessä 23.-25.10. kaikille avoimet Raamattu- ja rukouspäivät teemalla ”ÄLÄ TYYDY VÄHÄÄN”. Puhujiksi oli kutsuttu Paul ja Marja Raja-aho. Vastuutehtävissä palvelivat myös Leila ja Veikko Niskanen.

Paul piti päivien aikana käytännönläheisiä Raamattutunteja, jotka haastoivat kuulijoita ylittämään omat mukavuusrajansa Herran palvelemisessa. Ja sen kautta tulla myös näkemään, kuinka paljon enemmän Herra omiaan käyttää ja täyttää. Paulin lämmin ja mukaansatempaava tapa tarjota evankeliumi rohkaisi meitä kaikkia.

Helena Penttilä haastoi meitä ”lyömään kaikki nuolet maahan” 2.Kun.2:17-19 mukaan, ettemme tyytyisi vähempään, kuin mitä Herra todella tahtoo seuraajilleen antaa. Päätöspäivänä Helena myös muistutti meitä, että Jeesus on kaikkien valtojen ja voimien Herra, myrskyssäkin. Ja kuolema on Jumalan omalle voitto sekä ovi. Hänen ajallaan.

Lauantaiaamuna Sari jakoi rohkaisua Murtumisen siunauksesta. Päivällä saimme viivähtää hetken Syykarin kaivolla Tarja Huuskosen monologin avustuksella.

Iltatilaisuudessa Leila Niskasen haastava ja samalla herkkä sanoma puhutteli ja Marja Raja-Ahon elävä todistus jäi mieleen. Jokainen sai lääkettä sielulleen.

Iloisen ja koskettavan yllätyksen koimme evankelista Eila Tiihosen laulusta sekä Eija Granfeltin huilunsoitosta. Musiikissa palvelivat tuttuun tapaan Veikko Niskanen, Sari Matikainen ja Tarja Huuskonen.

Päivien aikana Tienaukaisijat ry:llä oli ilo ilmoittaa hallituksen päätöksestä ruveta tukemaan Sari Matikaista hänen evankelistan kutsumuksessaan. Sunnuntaina hänet siunattiin tähän arvokkaaseen tehtävään, Tienaukaisijat ry:n evankelistaksi. Työ jatkuu.

Oli puhuttelevaa nähdä, kuinka janoinen ja avoin kristikansa oli. Helena Penttilän sanoin ”ilmassa väreilee”. Ystäviä ympäri Suomea oli koolla ja jos seurakuntien yksittäiset jäsenet ovan näin avoimia ja odottavia, saamme tulla näkemään uudistusta seurakunnissamme.

Kristityt eivät halua enää tyytyä vähään, vaan haluavat saada Jumalan täyden siunauksen ja varustuksen ylleen.

Kiittäen Tarja ja Sari