Terveissii Turust ja Israelista

Meitä oli ryhmä viikon Israelin matkalla, matkanjohtajina toimivat Pirjo-Liisa ja Pekka Sartola. Ryhmämme ja matkamme olivat todella hyvät ja monenmoisia tuttavuuksia siellä syntyikin. Yksi tärkeä kohtaaminen oli Pirjo-Liisa Sartolan kanssa, jonka innoittamana tämä kirjoituskin syntyi.

Pirjo-Liisa Sartola

Turussa toimii edelleen pieni, mutta aktiivinen Tienaukaisijat ry:n osasto. Naislähetysliitto ry:n aikana puheenjohtajana toimi pitkän evankelistan työn tehnyt Alli Lintunen. Järjestön nimihän muutettiin Tienaukaisijat ry:ksi ja Turun osaston puheenjohtajana toimii nykyisin vuosikokouksen valitsemana Pirjo-Liisa Sartola. Hänen lisäkseen vuosikokous valitsee kolme hallituksen jäsentä.

Yhteiset kokoontumiset tapahtuvat kerran kuukaudessa torstaisin klo 12 Turun Vapaaseurakunnan tiloissa. Tilaisuuteen kokoontuu väkeä eri seurakunnista. Neljän hengen aktiiviryhmä järjestää kahvitilaisuuden tarjoiluineen, myös arpajaiset kuuluvat ohjelmaan. Johtoryhmä järjestää myös kevät- ja syysretken eri kirkkoihin ja kohteisiin, jopa synagoogassa on vierailtu. Myös ensimmäinen ruokapäivä on saatu toteutettua, tarjolla oli hernekeittoa ja pannukakkua sekä pullakaffetta, tietenkin edulliseen 5 euron hintaan. Samalla tilaisuudessa oli myös kirpputori ja arpajaiset.

Torstain tilaisuuksiin kutsutaan myös ulkopuolisia puhujia. Kuulin matkalla , että Pekka Sartolakin piipahtaa usein tilaisuuksiin puhumaan. Helena Penttilä ja allekirjoittanut saimme myös kutsun saapua turkulaisten tilaisuuteen puhujavieraiksi.

Pirjo-Liisa kertoikin, että heidän saatuaan viiden Perun intiaanilapsen valokuvat heille, ihmisten innostus vaan kasvoi, väen nähdessä kenen hyväksi he uhraavat ja ahkeroivat. Osa varoista käytetään myös Lähi-Idän lähetin, Saija Hämäläisen, ja kotimaan evankelista Sari Matikaisen kannatukseen.

Olemme Tienaukaisijoitten hallituksessa kiitollisia jokaisesta avustuksesta ja lahjoittajasta. Ilman teitä, rakkaat ystävät, emme voisi työtämme tehdä. Edellämainittujen kannatettavien lisäksi järjestämme erilaisia hengellisiä viikonloppuja. Kannattaa katsoa tapahtumat-sivulta tulevia tapahtumia.

Kiitos Turun Teinaukaisijat innostavasta toiminnastanne.

Siunaten, Sinikka Laine